KDV Kleintje Zuid

KleintjeZuid draagt over al haar vestigingen de visie ‘meer aandacht, meer plezier’ uit met als doel: ‘Elke dag een glimlach.’ Volop aandacht voor de kinderen, ouders en onze medewerkers. Maar ook aandacht voor de wereld om ons heen!

Voorschool KleintjeZuid Museumkwartier
voor kinderen van 2 tot 4 jaar, ter voorbereiding op de basisschool

VOORSCHOOLSE EDUCATIE – SPELENDERWIJS LEREN
Vanaf 22 april 2021 is KleintjeZuid een officieel erkende voorschool. De voorschool is bedoeld voor kinderen van 2 tot 4 jaar oud en bereidt hen spelenderwijs voor op overgang naar de basisschool. De ochtenden op de voorschool staan in het teken van ontmoeten, spelen, knutselen, zingen, dansen en samen spelenderwijs leren. De groepsruimte is gelegen op de begane grond van het schoolgebouw en is een veilige, sfeervolle en met zorg ingerichte ruimte. Aan tafel wordt gezamenlijk fruit en brood gegeten en kunnen de kinderen knutselen of puzzelen. Daarnaast zijn er verschillende hoeken waar de kinderen kunnen spelen, zoals een poppenhoek met winkeltje, verkleedhoek en atelier. De pedagogisch medewerkers zorgen elke dag voor leuke en leerzame activiteiten die goed zijn voor de ontwikkeling. Het speciale peutergedeelte van het schoolplein wordt dagelijks gebruikt om een frisse neus te halen en bewegingsspelletjes te doen. De voorschool is halve dagen geopend van 8.15-13.45 uur. De kinderen kunnen vanaf 12.30 uur worden opgehaald nadat zij gezamenlijk hebben geluncht.

Kinderen die bij ons op de voorschool zijn geplaatst, hebben voorrang op een plek op basisschool Schreuder.
Tijdens studiedagen en schoolvakanties is de Voorschool gesloten.

Naschoolse Opvang KleintjeZuid Museumkwartier
voor kinderen van 4 tot 12 jaar

Naschoolse opvang KleintjeZuid bevindt zich in het schoolgebouw van Basisschool Schreuder.
De kinderen worden van school gehaald door hun vaste groepsleidsters, waarna ze op onze naschoolse opvang na een drukke schooldag heerlijk kunnen ontspannen en spelen.
We beginnen met een gezonde snack na schooltijd, op de woensdagmiddag een broodmaaltijd en dagelijks krijgen de kinderen een verse warme maaltijd geserveerd.
De groepsruimtes kenmerken zich door een eigentijdse, huiselijke en warme uitstraling. Aan tafel eten de kinderen gezamenlijk de maaltijden en kunnen zij knutselen of spelletjes spelen. Daarnaast zijn er verschillende hoeken waar de kinderen kunnen spelen en zich ontwikkelen. Naast de groepsruimtes, hebben de kinderen een extra speelruimte tot hun beschikking, bijvoorbeeld om te bouwen of dansen.
Als het weer het toelaat zijn we lekker buiten op het ruime schoolplein of Museumplein te vinden waar we regelmatig sport- en bewegingspellen doen of een museum zullen bezoeken. Bij minder mooi weer maken we in de middag en tijdens vakantiedagen gebruik van de grote gymzaal in de school.

De NSO is op maandag tot en met vrijdag van 14.45 uur-18.45 uur en op woensdag van 12.45 uur- 18.45. Tijdens studie- en vakantiedagen zijn wij open van 8.15 uur tot 18.45 uur. De week tussen Kerst en Oud en Nieuw zijn wij dicht.

Op dit moment kunnen er nog kinderen aangemeld worden voor de voorschool en de naschoolse opvang.

De sfeer en zonnige uitstraling van KleintjeZuid écht voelen en ervaren? Kom langs voor een rondleiding en neem contact op met planning@kleintjezuid.nl of bel naar 020-2089920.
Voor alvast een virtueel kijkje van onze nieuwste KleintjeZuid locatie https://www.instagram.com/p/CFgxY0eF4xC/?igshid=1aexarqd07fck
of ga naar de website www.kleintjezuid.nl