AMOS unIQ

Op onze basisschool bieden wij, met AMOS unIQ, ruimte voor voltijds hoogbegaafdenonderwijs.
AMOS unIQ is een plek waar hoogbegaafde kinderen zich met hun peers kunnen ontwikkelen. Er is in hun brede onderwijsaanbod aandacht voor de basisvaardigheden. Deze worden compact en in een hoger tempo behandeld.

Daarnaast bieden ze leerlingen periodiek de mogelijkheid om vraagstukken te onderzoeken binnen het unIQ-project en gaan ze er vaak op uit naar musea en andere interessante plekken. Binnen het unIQ-onderwijs is afstemming met de groep en de leerling belangrijk. Daarom worden de unIQ-groepen kleiner gehouden. In een unIQ groep zitten maximaal 20 leerlingen.

In het onderwijsaanbod van AMOS unIQ is veel aandacht voor het ontwikkelen van executieve functies, het leren leren en het ontwikkelen van een effectieve attitude ten aanzien van leren en ontdekken. De leerlingen leren om te gaan met fouten, falen en frustratie (‘Vitamine F’) en zien dit als noodzakelijk voor het leerproces.

De AMOS unIQ groepen zijn een onderdeel van de school en zullen gewoon meedoen met alle projecten en groepsdoorbroken activiteiten. Ontmoeting en kennismaken met elkaar staat bij ons hoog in het vaandel.

Wil je meer informatie over deze speciale vorm van passend onderwijs? Lees meer op https://amosuniq.nl/